تأثیرات کوانتومی

 

 

تعدادی از تحقیقات با استفاده از تجهیزات EEG نشان داده‌اند که شفادهنده‌ها می‌توانند امواج مغزی دیگران را از دور تحت تأثیر قرار دهند. افرادی که به عنوان “شهود پزشکی” شناخته می شوند، ادعا می کنند که می توانند مشکلات سلامتی را بدون نزدیکی فیزیکی به فرد شناسایی کنند. نورمن شیلی، جراح مغز و اعصاب، اسامی و تاریخ تولد بیمارانی که تشخیص داده بود را به کارولین میس، متخصص شهودی پزشکی داد تا این پدیده با دقت بیشتری مورد مطالعه قرار گیرد. میس هیچ ارتباطی با بیماران نداشت و اطلاعات دیگری در مورد آنها نداشت. در 93 درصد موارد، یافته های روشن بین مایس با تشخیص های پزشکی شیلی مطابقت داشت. یافته‌های میس بسیار خاص بود، مانند بدخیم بیضه چپ، گسترش به کلیه چپ. تبخال مقاربتی؛ و اسکیزوفرنی.

نشان داده شده است که چیگونگ پزشکی، یک روش باستانی چینی که شامل کنترل و هدایت انرژی برای اهداف درمانی می‌شود، می‌تواند از راه دور بر رشد سلولی تأثیر بگذارد و زمان بقای حیواناتی که در تومور جاسازی شده‌اند را افزایش دهد. جیکسینگ لی، استاد چیگونگ، توانست به طور انتخابی سلول های سرطانی انسان را که در آزمایشگاهی در فاصله 3000 مایلی قرار داشت، بکشد. زمانی که لی در کالیفرنیا بود، روی سلول‌هایی متمرکز شد که در محیط رشد در یک انکوباتور در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا قرار گرفتند. سلول هایی که هدف هدف متمرکز لی بودند مردند. مجموعه دیگری از سلول‌های سرطانی، فقط چند اینچ دورتر از سلول‌های مورد نظر، تحت تأثیر قرار نگرفتند و به سرعت به تکثیر خود ادامه دادند.

پدیده های دور، از دعای شفاعت تا شفای دور، به خوبی مستند شده است. از آنجایی که فیزیک کوانتومی تنها رشته علمی است که اثرات غیرمحلی را نشان داده است (“عمل شبح وار انیشتین در فاصله”)، گمانه زنی در مورد روش هایی که پدیده های کوانتومی، معمولاً محدود به قلمروهای زیر اتمی، ممکن است بر سیستم های بزرگتر تأثیر بگذارند، به بحث های اساسی در مورد چگونگی تأثیرگذاری منجر شده است. «ایده‌های کوانتومی برای مدل‌سازی شناخت کار می‌کنند». شوارتز و همکاران یادداشت:

نظریه فیزیکی پایه معاصر با فیزیک کلاسیک در مورد چگونگی ورود آگاهی عوامل انسانی به ساختار پدیده های تجربی عمیقاً متفاوت است. اصول جدید با ایده قدیمی تر که فرآیندهای مکانیکی محلی به تنهایی می توانند ساختار همه داده های تجربی مشاهده شده را توضیح دهند، در تضاد هستند.

بسیاری از فیزیکدانان در مورد غیرمحلی بودن، که تنها در شرایط آزمایشگاهی به اثبات رسیده بود، بسیار بدبین بوده اند. با این حال، آزمایش‌هایی که در سال 1997 آغاز شدند، چنین اثراتی را در فاصله بیش از 10 کیلومتر نشان دادند و آزمایش‌های بعدی شواهدی را برای این پدیده غیرشهودی تقویت کردند. گزارش‌های مربوط به تأثیرات روان‌شناسی انرژی از راه دور به طور کلی به عنوان «ضربه‌های جایگزین» نامیده می‌شوند. در ضربه زدن جانشین، ضربه زدن به خود به قصد نفع دیگری انجام می شود. بر اساس جستجوی ادبیات و درخواست از جامعه روان‌شناسی انرژی از طریق نامه‌های الکترونیکی و فهرست‌های الکترونیکی برای توصیف موارد ضربه‌های جایگزین، 193 مورد منحصر به فرد شناسایی شد. همه پیامدهای مثبت گزارش شده. دقیقاً 100 نفر از آنها معیارهای زیر را داشتند:

یک “فرستنده” یک پروتکل روانشناسی انرژی را به قصد کمک به “گیرنده” برای خود اعمال کرده بود.

فرستنده به طور فیزیکی به گیرنده ضربه نزده است، اما ممکن است در یک اتاق بوده باشد (همانطور که اغلب در مورد نوزادان یا حیوانات اتفاق می افتد) یا ممکن است این دو به دلیل فاصله ایزوله شده باشند. در حالی که تأثیر زمانی که «فرستنده» و «گیرنده» در مجاورت یکدیگر بودند ممکن است با نشانه های بصری، نورون های آینه ای یا عوامل دیگر توضیح داده شود، در بیش از یک سوم موارد، این دو با فاصله ایزوله شده بودند.

گیرنده پروتکل را برای خودش اعمال نکرده است.

نتیجه مثبت توسط فرستنده و گیرنده به ضربه زدن جایگزین نسبت داده شد.

چنین اثرات غیر محلی یا “درهم تنیدگی کوانتومی” را نمی توان با قوانین فیزیک کلاسیک توضیح داد. فیزیکدان آکسفورد، ولاتکو ودرال، اشاره می کند که درهم تنیدگی کوانتومی را می توان در سیستم های بزرگ یافت. این فقط یک ناهنجاری بین دو فوتون یا الکترون نیست که در ابتدا تصور می شد. او توضیح می‌دهد که به‌طور سنتی «درهم‌تنیدگی به‌عنوان ویژگی عجیبی از اجسام میکروسکوپی در نظر گرفته می‌شد که با توضیح عقل سلیم مخالفت می‌کردند. با این حال، اکنون درهم تنیدگی به عنوان همه جا حاضر و قوی [حتی] در سیستم های ماکروسکوپی شناخته شده است». اینکه آیا یک محیط نامرئی یا نوعی از رزونانس در اثرات دوردست دخیل است یا نه ناشناخته است، اما شواهد اولیه نشان می‌دهد که ضربه زدن با نقطه طب سوزنی می‌تواند تأثیر بالینی مفیدی از راه دور داشته باشد. در همین حال، تأثیرات تأثیرات کوانتومی در رابطه حضوری درمانگر-مشتری در طول جلسات روان‌شناسی انرژی، حوزه‌ای است که در انتظار تحقیقات اولیه است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *