انرژی‌های نامحسوس – قسمت اول

انرژی‌هایی که توسط ابزارهای علمی متعارف قابل تشخیص نیستند – اما اعتقاد بر این است که زیرساخت‌های سیستم‌های الکترومغناطیسی و فیزیولوژیکی بدن هستند – به عنوان «انرژی‌های نامحسوس» نامیده می‌شوند. تصورات از چنین انرژی‌هایی در طول تاریخ نقش اساسی در جهان‌بینی بسیاری از جوامع داشته است. حداقل 97 فرهنگ شناسایی شده‌اند که سیستم‌های شفابخش آن‌ها، اغلب به هزاران سال قبل باز می‌گردد، به «میدان انرژی انسانی» اشاره می‌کنند.

به عنوان مثال می توان به پرانا در سانسکریت، چی (همچنین به املای چی) در چین، کی در ژاپن، barakah در اسلام، wakan در Lakota Sioux، ruah در عبری، orenda در Iroquois، و pneuma در یونان باستان اشاره کرد. علیرغم این واقعیت که این اصطلاحات اغلب به عنوان “انرژی” در غرب تفسیر می شوند، هر یک به ساختاری بزرگتر از انرژی الکترومغناطیسی اشاره دارد. به عنوان مثال، مفهوم چی (chi) به عنوان پایه نظری اصلی برای طب سنتی چینی، فلسفه، فرهنگ و علوم طبیعی عمل می کند. جوناس اشاره کرده است که در حالی که طب چینی «ویژگی‌های قابل مشاهده انرژی مانند توانایی کار کردن و انباشته شدن، ذخیره‌سازی، تخلیه و برون‌تابی از بدن را تشخیص می‌دهد، چی ویژگی‌های هوش و اطلاعات نیز دارد».

این انرژی زیربنایی نیروی حیات، که در قلب انرژی درمانی قرار دارد، هرگز مستقیماً توسط ابزارهای علمی تصویربرداری نشده است، اما گرانش نیز چنین تصویری ندارد. با این حال، اثرات هر دو را می توان به وضوح نشان داد. تیغه ای از چمن که از بتن عبور می کند نیروی حیاتی در حرکت است. بدن بلافاصله پس از مرگ نیروی حیاتی است که از بین رفته است.

طبق گفته انجمن بین‌المللی روان‌شناسی جامع انرژی (https://www.energypsych.org)، سیستم‌های انرژی نامحسوس اولیه که توسط مداخلات روان‌شناسی انرژی مورد هدف قرار گرفته‌اند، چاکراهایی از وداهای هندی هستند که قدمت آن‌ها به برخی از آن‌ها برمی‌گردد. 3500 سال؛ نصف النهارها از طب چینی باستان؛ و هاله ای که در روایات دینی مختلف توصیف شده و به طور علمی به عنوان “فیلد زیستی” مورد مطالعه قرار گرفته است. در حالی که مقالات زیادی در مورد هر یک از این موضوعات نوشته شده است، ویژگی های کلیدی برای درک اقدامات مداخلات روانشناسی انرژی این است که هر یک اطلاعات ظریف و نامحسوس را حمل می‌کند و هوشی فراتر از تصورات موجود از میدان های الکترومغناطیسی را نشان می‌دهد. در حالی که این انرژی‌ها را نمی‌توان با چشم انسان دید، آنها را شفا دهندگان و حساسان از سنت‌های مختلف در طول تاریخ که توصیفات آنها یکدیگر را تأیید می‌‌کند، دیده، احساس و حس شده است.

ادامه دارد …

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *