رمزگذاری پتانسیل های فیزیکی و روانی توسط میدان های انرژی

 

 

در حالی که مزایای بالینی استفاده از انرژی‌های ظریف، و حتی وجود انرژی‌های ظریف، هنوز موضوع بحث علمی است، متخصصان روان‌شناسی انرژی عموماً معتقدند که با انرژی‌هایی کار می‌کنند که فراتر از توصیف‌های موجود در پارادایم‌های بالینی مرسوم عمل می‌کنند. شاید مهمترین ویژگی این انرژی ها این باشد که به نظر می رسد پتانسیل های فرد را فعال می کنند. اصطلاح انتلکی که توسط ارسطو معرفی شد، شامل فراخوانی به سوی تکمیل، به سوی امکان است. ژان هوستون، محقق ظرفیت‌های انسانی، از مفهوم کهن الگوهای یونگ به عنوان «طرح‌های نمادین آگاهی بالاتر انجام می‌شود» صحبت می‌کند. میدان الکتریکی اطراف تخم‌های سمندر هارولد بر، رشد سمندر بالغ را رمزگذاری می‌کند. انرژی تخم مرغ تحقق پتانسیل را برای بزرگسالان نگه می دارد.

دلیل اهمیت این امر برای روان درمانی این است که بهترین درمانگران می توانند بالاترین امکانات مراجع را برانگیزند، و تحقق پتانسیل پویایی است که با آن پتانسیل آشکار می شود. مشابهی را می‌توان در تاریخ بشریت مشاهده کرد، جایی که ظرفیت‌های نهفته مدت‌ها پیش از ظهور خود در افراد یا جوامع پیش از آن بود. همانطور که اروین لازلو منعکس می کند:

تحقیقات جدید نشان می دهد که برای نزدیک به دویست هزار سال، ژنوم انسان اساساً همان چیزی است که امروز است. ژن‌های مسئول عملکرد ارگانیسم ما که توانایی‌های پیشرفته‌ای مانند گفتار مفصل و ذهن بازتابی را کد می‌کنند، در حال شناسایی هستند. این ژن ها برای دویست هزار سال یا بیشتر بخشی از ساختار ژنتیکی ما بوده اند. آنها قبل از اینکه توانایی هایی که آنها کدگذاری می کنند در پدیده ما (ارگانیسم بیولوژیکی ما) بیان شود، در ژنوم ما حضور داشتند. چگونه آنها بخشی از ژنوم ما بودند؟ حضور آنها نمی تواند به دلیل تعامل نسل های زیادی با جهان اطرافشان باشد: آنها پیش از چنین تعاملاتی هستند. حضور آنها نیز بعید است به دلیل یک سری فعل و انفعالات تصادفی تصادفی باشد، زیرا احتمال اینکه آنها توسط فعل و انفعالات تصادفی تشکیل شوند ناچیز است.

این تصور که بالاترین امکانات یک فرد از قبل برنامه ریزی شده است، نشان می دهد که می توان به آنها دسترسی پیدا کرد و تقویت کرد. پارادایم های مکانیکی نتوانسته اند به اندازه کافی توانایی های پیشرفته انسانی مانند ذهن بازتابی خود را توضیح دهند. یک مفهوم برای واسطه‌ای مورد نیاز است که اطلاعات و پتانسیل ها را به گونه ای حمل می کند که به طور کامل ترسیم نشده است. در حالی که ماهیت آنها گریزان است، انرژی های نامحسوس به عنوان آن واسطه‌ پیشنهاد شده است. تطبیق با چنین انرژی‌هایی ممکن است راهی برای نزدیک شدن به آنچه همه روان‌درمانگران مؤثر تلاش می‌کنند انجام دهند: تسریع منابع درونی خرد، انعطاف‌پذیری و رشد مراجع.

شش ویژگی انرژی های نامحسوس

نقش انرژی های ظریف در پیامدهای بالینی (در صورت وجود) همچنان محل بحث است. در حالی که بررسی همه روش‌هایی که متخصصان روان‌شناسی انرژی ادعا می‌کنند که به طور ذهنی با انرژی‌های ظریف تعامل دارند و از آن‌ها استفاده می‌کنند، خارج از محدوده این مقاله است، ما این بخش را با فهرستی از ویژگی‌هایی که معمولاً به انرژی‌های ظریف نسبت داده می‌شوند، می‌بندیم. شش ویژگی که با درک فعلی طیف الکترومغناطیسی قابل توضیح نیستند، با شواهد تجربی حمایت از هر یک از آنها فرض شده و ارائه شده است:

1. انرژی های ظریف می توانند مستقل از ساختارهای بیولوژیکی که از آنها پشتیبانی می کنند باقی بمانند.

2. اندیشه و نیت انسان می تواند بر ساختارها و رویدادهای فیزیکی تأثیر بگذارد.

3. انرژی های نامحسوس می توانند خاطرات و اطلاعات نامحسوس را حمل کنند.

4. به نظر می رسد که انرژی های نامحسوس به شیوه های هوشمندانه رفتار می کنند.

5. انرژی های نامحسوس به عنوان الگوهای نامرئی عمل می کنند که رشد فیزیولوژیکی را هدایت می کنند.

6. شرایط سلامتی را می توان از راه دور تشخیص داد و درمان کرد.

این اصل ششم به گمانه زنی در مورد تأثیرات کوانتومی بر فرآیندهای ذهنی دعوت می کند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *